Rekrytering av åtta seniora projektledare till Sweco management-divisionen.

Vi fick i uppdrag att rekrytera seniora projektledare till management-divisionen på Sweco, ett ledande internationellt ingenjörs- och arkitektföretag. Vårt uppdrag var att hitta de mest lämpliga kandidaterna med erfarenhet inom projektledning och ledarskap, och som skulle kunna bidra till att stärka företagets position på marknaden vilket resulterade i rekrytering av åtta projektledare.

I nära samarbete med Swecos regionchefer lyckades vi definiera en tydlig kravprofil för varje projektledarroll. Vårt mål var ambitiöst och vi genomförde en omfattande sökning för att hitta kandidater som matchade kraven. Vi använde vår erfarenhet och kompetens för att identifiera de mest lämpliga kandidaterna, sen lyfte vi på ett glatt sätt fram Sweco som potentiell arbetsgivare. Vi ser oss om våra kunders förlängda HR-arm och är alltid väldigt mån om våra kunders employer brand.

Vi intervjuade kandidaterna noggrant för att bedöma deras erfarenhet, ledarskap och förmåga att driva projekt framåt. Sen valde vi ut de mest lovande kandidaterna för personliga möten där vi fick möjlighet att lära oss mer om deras drivkrafter och projektkunskaper.

Vi var involverade i hela anställningsprocessen, från att hålla en löpande dialog med kandidaterna till att hjälpa till med anställningsavtal. Vi såg till att kandidaterna kände sig välkomna och uppskattade från första dagen, vilket bidrog till att skapa en positiv och motiverad arbetsmiljö. Vi är helt övertygade om att en bra kandidatupplevelse är otroligt viktigt.

Tack vare vår erfarenhet och kontinuerliga dialog med Sweco kunde vi rekrytera de mest kvalificerade projektledarna till Swecos management-division, vilket har hjälpt till att stärka Swecos position och öka dess marknadsandelar. Vårt arbete visar att en noggrann och välplanerad rekryteringsprocess kan göra en stor skillnad, även för ett enormt bolag som Sweco.

Utvalda kundcase